Pubquiz Junior - 15:00 uur

Vanaf +/- 7 jaar (eventueel met hulp)

De Maaslandse Pubquiz - 20:00 uur

Meest gestelde vragen

De Maaslandse Pubquiz

Om deel te kunnen nemen aan de online Maaslandse Pubquiz heb je sowieso een (stabiele) internetverbinding nodig. Daarnaast een scherm (laptop, iPad, televisie) met geluid om de livestream te kunnen volgen én een laptop, tablet of smartphone om de antwoorden op in te kunnen vullen. We beginnen de stream om 20:00 uur (Pubquiz Jeugd start om 15:00 uur), een kwartier later slingeren we de eerste vraag je (huis)kamer in.

Tijdens de livestream is het mogelijk om de chat te gebruiken. Hierin kunnen vragen en opmerkingen worden gezet die wij zullen proberen te beantwoorden gedurende de quiz.

Hierin geen antwoorden geven, deze worden door ons verwijderd. Omdat mogelijk ook andere teams meelezen en voorzeggen sneu is. Daarbij is deze chat verder niet bedoel om discussies te voeren. Bij misbruik van de chat wordt de gebruiker door ons geblokkeerd.

Het team dat op het eind de meeste punten heeft, wint de Maaslandse Pubquiz en daarmee eeuwige roem en een prijs.

Onder alle deelnemende teams worden een x-tal troost-prijs-pakketten verloot.

Wellicht ten overvloede, maar we gaan er natuurlijk wel vanuit dat jullie eerlijk spelen. Het is toch veel leuker om te ontdekken hoeveel je nu écht weet in plaats van dat je alles opzoekt?

Je hoeft je niet vooraf bij ons aan te melden, om 19:45 uur start de livestream en zo’n 15 minuten later komen wij in beeld en geven vervolgens instructies hoe je met je team mee kunt doen. Zorg er wel voor dat je je aan de richtlijnen van het RIVM houdt!

We werken met Google Forms, de formulieren (die rond de start van de livestream ‘open’ worden gezet)

Per team gebruik je één formulier, dus niet ieder teamlid een afzonderlijk formulier insturen! Bij meerdere formulieren voor dezelfde ronde van hetzelfde team, telt degene met de laagste score mee voor de eindstand.

Het is van groot belang voor het berekenen van de eindstand dat jullie op ieder formulier precies dezelfde teamnaam én e-mailadres invullen. Zo kunnen we de teams goed onderscheiden.

Antwoord kort en bondig. Vaak bestaat het antwoord maar uit één of twee woorden. Wanneer we vragen om de naam van een persoon, dan bedoelen we voor- én achternaam.

Daarnaast is belangrijk dat je goed let op jullie spelling. Wij hebben het goede antwoord op verschillende manieren (onder meer met allemaal hoofdletters, zonder hoofdletters, ‘normaal’ hoofdlettergebruik) ingevuld in de antwoordsleutel, maar wanneer je het niet juist spelt kan het alsnog goed gerekend worden. Wij lopen alle antwoordformulieren nog handmatig na. Hoe zorgvuldiger jullie spellen, hoe minder werk wij daaraan hebben en hoe sneller we uitslag bekend kunnen maken.